Regulamin
- • Postanowienia ogólne
• Niniejszy Regulamin (zwany dalej: Regulaminem) określa zasady dokonywania zamówień za
pośrednictwem sklepu internetowego pod adresem www.grupagrabiec.pl (zwanego dalej:
Sklepem internetowym), który prowadzony jest przez Artura Grabiec będącego przedstawicielem
firmy Grupa Grabiec Sp. z o.o. z siedzibą w Chełmku (32-660) przy Alei Parkowej 14, NIP: 5492457310
• Każdy Użytkownik korzystający ze Sklepu internetowego zobowiązany jest do przestrzegania
Regulaminu. Każdy Użytkownik przed rozpoczęciem korzystania ze Sklepu Internetowego musi
zapoznać się i zaakceptować postanowienia niniejszego Regulaminu i Załączników do niego.
• W Regulaminie poniższe pojęcia oznaczają:
• Sprzedawca – Grupa Grabiec Sp. z o.o. z siedzibą w Chełmku (32-660) przy Alei Parkowej 14, NIP:
5492457310
•
• Klient – pełnoletnia osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności
prawnych, prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej,
która składa zamówienie w sklepie internetowym. Może ona kupować w sklepie
internetowym wyłącznie po zarejestrowaniu się w nim;
• Sklep internetowy – platforma internetowa, zlokalizowana pod adresem
www.grupagrabiec.pl , umożliwiająca świadczenie usług drogą elektroniczną na rzecz
Klientów;
• Zamówienie - oświadczenie woli Klienta zmierzające bezpośrednio do zawarcia
umowy sprzedaży towaru i określające istotne jej warunki;
• Towar – każdy przedmiot sprzedawany za pośrednictwem sklepu internetowego;
• Rejestracja – jednorazowa czynność, polegająca na utworzeniu przez Klienta konta,
dokonana za pomocą formularza rejestracyjnego dostępnego na stronie internetowej
Sklepu;
• Konto – indywidualny panel administracyjny użytkownika dostępny po dokonaniu
rejestracji i zalogowaniu w Sklepie internetowym, oznaczony loginem i hasłem,
służący zawieraniu umów sprzedaży,
• Punkt sprzedaży – położony w Chełmku (32-660) przy Al. Parkowej 14, miejsce
zawierania i realizowania umów sprzedaży zawieranych na podstawie zamówień
składanych za pośrednictwem Sklepu internetowego lub telefonicznie pod numerem
telefonu +48 795 034 090.
• Sprzedawca oświadcza, że posiada zezwolenie na detaliczną sprzedać produktów alkoholowych.
Sklep internetowy prowadzi sprzedaż hurtową dla klientów indywidualnych. W związku z powyższym, Towary
sprzedawane są wyłącznie w celu ich spożycia poza miejscem ich sprzedaży. Zakazany jest zakup
Towaru w celu ich dalszej odsprzedaży.
II Warunki i zasady korzystania ze Sklepu internetowego
• Sprzedawca prowadzi sprzedaż Towarów z wykorzystaniem Sklepu internetowego będącego
systemem teleinformatycznym w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z
dnia 18 lipca 2002 r., zapewniającym przetwarzanie i przechowywanie, a także wysłanie i odbieranie
danych poprzez sieci telekomunikacyjne. Usługi świadczone z wykorzystaniem Sklepu
internetowego obejmują:
• rejestrację i utworzenie Konta;
• korzystanie z Konta, po uprzedniej rejestracji w Sklepie internetowym i utworzeniu Konta;
• przeglądanie zawartości Sklepu internetowego, w szczególności przeglądanie asortymentu
Towarów i zapoznawanie się z ich opisem. Usługa ta jest dostępna dla każdego Klienta
dopiero po dokonaniu rejestracji i utworzeniu Konta.
• Usługi, o których mowa w ust. 1 powyżej, świadczone są bezpłatnie.
• Do korzystania ze Sklepu internetowego niezbędny jest komputer lub urządzenie przenośne z
przeglądarką internetową w wersji aktualnej na dzień korzystania lub wersji bezpośrednio ją
poprzedzającej oraz aktywne połączenie z siecią Internet.
• Do złożenia Zamówienie niezbędne jest posiadanie przez Klienta adresu e-mail oraz aktywnego
numeru telefonu.
• Zamówienia można składać wyłącznie po zalogowaniu się do Konta.
• Rejestracja polega na:
• wypełnieniu formularza rejestracyjnego znajdującego się na stronie Sklepu internetowego,
• akceptacji postanowień Regulaminu i złożeniu oświadczenia, że Klient ma ukończone 18 lat,
• Klient podczas rejestracji ma możliwość wyrażenia dodatkowych fakultatywnych zgód na
przetwarzanie jego danych osobowych, m.in. w celach marketingu Towarów lub usług
oferowanych przez Sprzedającego.
• Oświadczenia w zakresie pkt. b) - c) składane są poprzez zaznaczenie pola znajdującego się obok
treści właściwego oświadczenia w trakcie procesu rejestracji.
• W trakcie rejestracji Klient zobowiązany jest podać następujące informacje:
• imię i nazwisko,
• adres poczty elektronicznej (stanowiący Login),
• hasło, które będzie wykorzystywał do logowania się do Konta w Sklepie internetowym.
• Sprzedający zastrzega sobie prawo odmowy przyznania wybranego przez Klienta Loginu, jeśli
został on wcześniej przypisany innemu Klientowi.
• Po dokonaniu rejestracji Klient otrzyma, na podany przez siebie w toku rejestracji adres e-mail,
wiadomość zawierającą potwierdzenie rejestracji wraz z linkiem aktywacyjnym, którego użycie jest
wymagane do zakończenia procesu rejestracji.
• Po zarejestrowaniu Konta Klient może uzupełnić dane potrzebne do zawarcia i wykonania Umowy
Sprzedaży, co umożliwi późniejsze składanie Zamówień bez konieczności ich każdorazowego
podawania. Klient ma możliwość modyfikacji takich danych w każdej chwili, po zalogowaniu się do
Konta.
• Sprzedający zastrzega sobie prawo do usunięcia Konta:
• które nie zostało aktywowane zgodnie z ust. 13 w ciągu 1 miesiąca od daty rejestracji,
• do którego Klient nie zalogował się przez okres dłuższy niż 24 miesiące od daty rejestracji.
• Użytkownik ma obowiązek korzystać ze Sklepu internetowego zgodnie z jego przeznaczeniem i
zobowiązany jest powstrzymywać się od jakichkolwiek działań, które mogłyby powodować
zakłócenie prawidłowego funkcjonowania Sklepu internetowego. Zabronione jest:
• dostarczanie przez Użytkownika treści o charakterze bezprawnym, w szczególności treści
naruszających przepisy obowiązującego prawa, zasady współżycia społecznego lub dobre
obyczaje;
• podejmowanie działań mających na celu wpływanie w sposób niedozwolony środkami
technicznymi na funkcjonowanie lub system bezpieczeństwa Sklepu internetowego;
• podejmowanie działań naruszających prawa Sprzedawcy lub podmiotów trzecich, w
szczególności Klientów,
• korzystanie ze Sklepu internetowego i jego funkcjonalności w sposób sprzeczny z
postanowieniami niniejszego Regulaminu.
• Sprzedający zastrzega sobie prawo zablokowania Konta Klienta, który korzysta ze Sklepu
internetowego w sposób sprzeczny z jego przeznaczeniem oraz postanowieniami Regulaminu.
• Klient jest zobowiązany do zachowania Loginu i hasła do Konta w poufności i nieudostępniania go
osobom trzecim, z wyjątkiem osób przez niego upoważnionych, dokonujących w imieniu Klienta
czynności związanych z korzystaniem z Konta, w tym składania Zamówienia.
• Sprzedawca prowadzi Konto dla Klienta przez czas nieokreślony, z zastrzeżeniem postanowień ust.
15 powyżej.
• Klient w każdym czasie może zrezygnować z Konta. W tym celu klient powinien usunąć Konto
korzystając z opcji dostępnej po zalogowaniu do Konta. Usunięcie Konta nie wpływa na zawarte
przez Klienta przed dniem złożenia oświadczenia w przedmiocie usunięcia Konta Umowy
sprzedaży ani prawo odstąpienia od nich.
• Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane nieprawidłowym lub
niezgodnym z postanowieniami Regulaminu korzystaniem przez Klienta ze Sklepu internetowego.
• Sprzedający zapewnia dostęp do Sklepu internetowego każdego dnia przez całą dobę, z
zastrzeżeniem prawa do ograniczenia dostępu do niego w celu usunięcia awarii bądź poprawy jego
funkcjonalności.
• Przedmiot sprzedaży
• Przedmiotem sprzedaży są Towary, będące napojami alkoholowymi, zaprezentowane na stronach
Sklepu internetowego, według na bieżąco aktualizowanej oferty Towarów dostępnej tylko i
wyłącznie dla Klientów po dokonaniu rejestracji i zalogowaniu się w Sklepie internetowym.
• Wszystkie Towary w Sklepie internetowym są nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz
legalnie wprowadzone na rynek polski.
Produkty prezentowane na zdjęciach mogą różnić się w rzeczywistości.
• Sprzedający oświadcza, że Towary sprzedawane za pośrednictwem Sklepu internetowego
pochodzą z legalnego źródła, posiadają wymagane znaki akcyzowe oraz oznaczenia producenta.
• Zawarcie umowy sprzedaży
• Miejscem zawierania i realizacji umów jest Punkt sprzedaży położony w Chełmku (32-660) Al.
Parkowa 14.
• Klient może w ramach Sklepu internetowego składać Zamówienia na dostępne w ofercie
Sprzedawcy Towary każdego dnia przez całą dobę, z zastrzeżeniem rozdz. II pkt. 22 Regulaminu
oraz zakazów lub ograniczeń wynikających z bezwzględnie obowiązującego przepisu prawa.
• Zamówienia mogą składać wyłącznie Klienci, którzy zarejestrowali się w Sklepie internetowym i
posiadają aktywne Konto.
• W celu złożenia Zamówienia należy:
• wybrać Towar i jego ilość, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka”,
• po skompletowaniu zamówienia, kliknąć przycisk „Zamawiam” w celu przejścia do
formularza zamówienia,
• podać dane do rachunku/faktury, jeśli są inne niż dane podane wcześniej oraz
zaznaczyć, czy Sprzedawca ma wystawić fakturę,
• podać dane odbiorcy zamówienia, jeżeli dane te różnią się od danych Klienta, można
także, choć nie jest to obowiązkowe podać numer telefonu do kontaktu,
• wybrać sposób odbioru Towaru. W przypadku odbioru osobistego w Punkcie
sprzedaży, kliknąć przycisk „Zamów i odbierz”. W przypadku zlecenia dostawy pod
wskazany adres, kliknąć przycisk „Zlecam dostawę”,
• w razie zlecenia dostawy wybrać sposób dostawy,
• wybrać sposób płatności,
• potwierdzić zamówienie - wybrany Towar, sposób odbioru Towaru, sposób płatności,
poprzez kliknięcie w przycisk „Zamawiam i płacę”,
• opłacić zamówienie, z wyjątkiem Zamówienia z opcją odbioru osobistego w Punkcie
sprzedaży i płatnością przy odbiorze.
• W przypadku Zamówienia z dostawą doliczane są koszty dostawy Towaru obowiązujące zgodnie
z wybranymi przez Klienta z dostępnych opcji:
1.Usługa transportowa w terminie wyznaczonym przez sprzedającego:
89,99 ZŁ - PRZY ZAKUPACH POWYŻEJ 100 SZT WÓDKI
ZAKUPY PONIŻEJ 100 SZT KOSZT USTALANY INDYWIDUALNIE, W ZALEŻNOŚCI OD ILOŚCI ORAZ
MIEJSCA TRANSPORTU
KIEROWCA NIE WNOSI PO SCHODACH
2. Usługa transportowa w terminie wyznaczonym przez klienta:
Usługa Premium, dostawy indywidualnej, w terminie i miejscu wskazanym przez klienta,
NIEZALEŻNIE OD ILOŚCI, ZA WYJĄTKIEM SOBÓT, NIEDZIEL I ŚWIĄT
do 100 km – 400zł
Od 101 do 200 km – 500 zł
Od 201 do 300 km – 600 zł
Powyżej 301 km – 1000 zł
(odległość liczona od siedziby sprzedającego do miejsca wskazanego przez klienta)
KIEROWCA NIE WNOSI PO SCHODACH
• W przypadku wyboru opcji „Odbiór osobisty” minimalna wartość zamówienia musi przekraczać
399zł. Odbiór jest możliwy w kolejnym dniu roboczym po złożeniu zamówienia.
• Złożenie Zamówienia przez Klienta oznacza przyjęcie oferty Sprzedawcy zawarcia umowy
sprzedaży danego Towaru zamieszczonej w Sklepie internetowym, zgodnie z informacjami
dostępnymi w Sklepie internetowym.
• Prawidłowe złożenie Zamówienia zostanie niezwłocznie potwierdzone stosowną informacją
przesłaną Klientowi na podany przez niego adres e-mail wskazany w jego Koncie. Potwierdzenie
otrzymania zamówienia oznacza zawarcie umowy Klienta ze Sprzedawcą.
• Potwierdzenie Zamówienia przez Klienta jest równoznaczne ze złożeniem oświadczenia, że Klient
bierze na siebie odpowiedzialność za odbiór zakupionego Towaru przez osobę pełnoletnią. Po
złożeniu zamówienia nie ma możliwości jego zmiany w szczególności poprzez zmianę
asortymentu, ilości czy sposobu odbioru Towaru.
• Odbiór Towarów następuje wyłącznie w Punkcie sprzedaży w dniach od poniedziałku do piątku,
w dni robocze w godzinach od 9.00 do 17.00. Odbiór Towarów nie może być realizowany w dni
ustawowo wolne od pracy. W przypadku nieodebrania zamówionego Towaru w terminie 3 dni
roboczych od dnia powiadomienia o możliwości odbioru, zamówienie zostanie anulowane, a
Sprzedawca dokona zwrotu wpłaconej przez Klienta kwoty na poczet tego wynagrodzenia na
rachunek bankowy, z którego dokonano wpłaty.
• Sprzedawca zastrzega sobie możliwość weryfikacji wieku osoby odbierającej Towar. Jeśli okaże się,
że osoba ta ma mniej niż 18 lat i żadna inna pełnoletnia osoba nie może odebrać Towaru,
Sprzedawca odmawia wydania tego Towaru. W każdym przypadku Sprzedawca odmawia
wydania Towaru osobie nietrzeźwej.
• Płatność
• Ceny wszystkich Towarów znajdujące się w Sklepie internetowym są wyrażone w złotych polskich
i zawierają podatek VAT. Ceny nie obejmują dodatkowo płatnej usługi dostawy.
• Klient ma możliwość wyboru następujących sposobów płatności:
• On-line - za pomocą następujących kart debetowych/kredytowych wydanych przez banki
w Polsce: Visa, Visa Electron, Master Card, Maestro. Jeśli karta zostanie odrzucona Klient
powinien skontaktować się z jej wystawcą w celu sprawdzenia czy karta posiada
funkcjonalność płacenia w trybie on-line;
• Płatność w Punkcie sprzedaży – gotówką lub za pomocą następujących kart
debetowych/kredytowych: Visa, Visa Electron, Master Card, Maestro.
• Dostawa
• Sprzedawca wydaje Towar wyłącznie w Punkcie sprzedaży. Klient może zlecić dodatkową usługę
dostawy Towaru pod wskazany przez Klienta adres. W przypadku wybrania przez Klienta opcji
dostawy Towaru, Klient oświadcza, że upoważnia kuriera do odbioru Towaru w Punkcie
sprzedaży w jego imieniu.
• Dostawy są realizowane tylko w dni robocze.
• Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby dokonać realizacji Zamówienia w wyznaczonym
terminie. W przypadku braku możliwości terminowej realizacji Zamówienia, Sprzedawca
podejmie wszelkie kroki, by jak najszybciej skontaktować się z Klientem przy użyciu numeru
telefonu podanego przez Klienta.
• Sprzedawca dostarcza Zamówienie wraz z potwierdzeniem Zamówienia, paragonem fiskalnym
lub fakturą VAT, wzorem odstąpienia od umowy sprzedaży oraz wyciągiem z niniejszego
Regulaminu.
• Istnieje możliwość odbioru zamówionego Towaru osobiście w Punkcie sprzedaży Do odbioru
osobistego Zamówienia w Punkcie sprzedaży wymagane jest podanie przez Klienta numeru
zamówienia, imienia i nazwiska Klienta oraz posiadanie karty płatniczej lub przy płatności on-line
ważnego dokumentu tożsamości Klienta ze zdjęciem. Odbioru osobistego może dokonać tylko
osoba pełnoletnia.
• Prawo konsumenta do odstąpienia od Umowy zawartej na odległość
• Na podstawie ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r., Klient będący konsumentem,
ma prawo do odstąpienia od umowy bez podawania jakiejkolwiek przyczyny.
• Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Klient wszedł w
posiadanie Towaru lub w którym osoba trzecia wskazana przez Klienta weszła w posiadanie
Towaru, z wyłączeniem upoważnionego kuriera, a jeśli zamówienie było realizowane w częściach,
to od dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie ostatniej części zamówienia lub w którym osoba
trzecia wskazana przez Klienta, z wyłączeniem kuriera, weszła w posiadanie ostatniej części
zamówienia.
• Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu od następujących Towarów:
• ulegających szybkiemu zepsuciu lub mających krótki termin przydatności do użycia;
• dostarczanych w zapieczętowanych opakowaniach, które po otwarciu opakowania nie
nadają się do zwrotu ze względu na ochronę zdrowia, lub ze względów higienicznych;
• w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została
uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić
dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi
Sprzedawca nie ma kontroli.
• Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient musi poinformować Sprzedawcę o swojej
decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład
pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną) na adres: Artur Grabiec Grupa Grabiec,
Aleja Parkowa 14, 32-660 Chełmek, mail: grupagrabiec@icloud.com
• Klient może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, znajdującego się na stronie
internetowej …………, jednak nie jest to obowiązkowe.
• Jeżeli Klient skorzysta z możliwości złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy w sposób
określony powyżej w ust. 3 i 4, to Sprzedawca prześle Klientowi niezwłocznie potwierdzenie
otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku (na przykład pocztą
elektroniczną).
• Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Klient wysłał informację
dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu
do odstąpienia od umowy.
• Skutki odstąpienia od umowy. W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy Sprzedawca zwraca
Klientowi wszystkie otrzymane od Klienta płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z
wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia
innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a
w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany
o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy
użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej
transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Klient
nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Sprzedawca może jednak wstrzymać się ze
zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru lub do czasu dostarczenia dowodu jego odesłania,
w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
• Klient po złożeniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy, powinien odesłać lub przekazać Towar
na adres Sprzedawcy: Grupa Grabiec Sp z o.o. z siedzibą w Chełmku (32-660) przy Alei Parkowej
14, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował o
odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeśli Klient odeśle rzecz przed upływem terminu14
dni.
• Zwrot Towaru następuje na koszt Klienta. Jeżeli ze względu na charakter Towaru (np. waga,
gabaryty) nie jest możliwe jego odesłanie w zwykły sposób pocztą, Sprzedający odbierze Towar od
Klienta na swój koszt./ Klient będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
Wysokość tych kosztów szacowana jest maksymalnie na kwotę około 500 PLN
• Klient odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niego w
sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
• Jeśli Klient zakupił produkt główny w zestawie z innym produktem, to zawiera umowę sprzedaży
w sposób kompleksowy. Sprzedawca nie przewiduje w takiej sytuacji, możliwości częściowego
utrzymania umowy, jeśli Klient wykona prawo odstąpienia co do części tej umowy. Klient może
odstąpić od umowy, której przedmiotem jest zestaw produktów, jedynie w całości. Dotyczy to np.
produktów dołączonych do głównego produktu w promocyjnej cenie.
• Prawo odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny nie przysługuje Klientowi nie będącemu
konsumentem, czyli jeżeli Klient zawarł umowę w ramach prowadzonej przez siebie działalności
gospodarczej.
• Reklamacja
• Sprzedawca ma obowiązek dostarczenia Towaru bez wad. Klient ma możliwość sprawdzenia
Towaru przy odbiorze.
• Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne Towaru wobec Klienta na
zasadach określonych w Kodeksie cywilnym.
• W przypadku stwierdzenia niezgodności Towaru z umową, Klient powinien odesłać lub przekazać
Towar Sprzedawcy na adres: Grupa Grabiec z siedzibą w Chełmku (32-660) przy Alei Parkowej 14
wraz z dowodem zakupu, opisem niezgodności i żądaniem Klienta.
• Klient może skorzystać ze wzoru formularza reklamacyjnego znajdującego się pod adresem………,
ale nie jest on obowiązkowy.
• Jeżeli Klient na podstawie przepisów o rękojmi za wady zażąda wymiany Towaru lub usunięcia
wady albo złoży oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona,
a Sprzedawca nie ustosunkuje się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że Sprzedawca
uznał to żądanie za uzasadnione.
• Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta w terminie 14 dni od momentu zwrotu Towaru
wraz z opisem niezgodności. O sposobie jej rozpatrzenia Klient zostanie poinformowany przez
Sprzedawcę listownie, emailem lub telefonicznie.
• Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi jest wyłączona w przypadku Klientów nie
będących konsumentami, czyli Klientami, którzy zawierają umowę w ramach prowadzonej przez
siebie działalności gospodarczej.
• W razie sporu ze Sprzedawcą lub jakichkolwiek wątpliwości co do swoich praw, Klient będący
konsumentem może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń.
• Dostęp do pozasądowych procedur rozwiązywania sporów zapewniają np. stałe polubowne sądy
konsumenckie działające w strukturach Inspekcji Handlowej. Zamawiający może również zwrócić
się o pomoc prawną do Miejskiego/Powiatowego Rzecznika Konsumenta, Urzędu Ochrony
Konkurencji i Konsumentów, oraz innych organizacji konsumenckich, takich jak Federacja
Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich oraz Europejskie Centrum Konsumenckie,
na zasadach obowiązujących w tych organizacjach.
• Zamawiający będący konsumentem ma dodatkową możliwość skorzystania z pozasądowego
sposobu dochodzenia roszczeń w formie złożenia skargi za pośrednictwem unijnej platformy
internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
• Ochrona Danych Osobowych
• Zasady przetwarzania danych osobowych zostały określone w dokumencie „Polityka
Prywatności” stanowiącym integralną część Regulaminu.
• Podanie danych osobowych podczas rejestracji lub składania zamówienia jest dobrowolne, ale
konieczne do zawarcia umowy i realizacji umowy.
• Postanowienia końcowe
• Umowy ze Sprzedawcą zawierane są w języku polskim.
• Sprzedawca nie stosuje kodeksu dobrych praktyk, o którym mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 23
sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.
• Sprzedawca nie pobiera od Klienta kaucji ani nie wymaga od Klienta udzielenia innych gwarancji
finansowych.
• Sprzedawca zastrzega możliwość zmiany Regulaminu z ważnych przyczyn, czyli:
• Spowodowane działaniem siły wyższej,
• Zmiany przepisów obowiązującego prawa lub wydania przez odpowiednie organy
władzy państwowej orzeczeń, zarządzeń lub decyzji powodujących konieczność
zmiany postanowień Regulaminu,
• Z innych przyczyn uzasadnionych zmianami organizacyjnymi u Sprzedawcy,
względami ekonomicznymi, koniecznością wyeliminowania działań niezgodnych z
przepisami prawa, zasadami współżycia społecznego lub niniejszym Regulaminem.
• Sprzedawca będzie informował Klientów o każdorazowej zmianie w zakresie postanowień
Regulaminu nie później niż na 14 dni przed wejściem w życie takiej zmiany, poprzez zamieszczenie
odpowiedniej informacji na głównej stronie www. HYPERLINK
"http://www.grupagrabiec.pl/"grupagrabiec.pl oraz za pomocą wiadomości e-mail przesłanej
zarejestrowanym Klientom. W przypadku, gdy Klient nie zaakceptuje wprowadzanych przez
Sprzedającego zmian w Regulaminie może zrezygnować odpowiednio z Konta w Sklepie
internetowym przesyłając Sprzedawcy żądanie usunięcia Konta lub usuwając swoje Konto w
sposób opisany w Rozdz. II pkt 20. Zmieniony Regulamin wiąże Klientów, którzy w terminie 14
dni od dnia powiadomienia o wprowadzeniu zmian w Regulaminie nie zażądali usunięcia Konta,
lub którzy w terminie w terminie 14 dni od dnia powiadomienia o wprowadzeniu zmian
w Regulaminie nie usunęli swojego Konta.
• We wszelkich sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie będą miały odpowiednie
przepisy obowiązującego prawa, w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego, Ustawy z dnia
30.05.2014 r. o prawach konsumenta oraz przepisy powszechnie obowiązującego prawa.